Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Úkol č. 14

Vypracujte vzorový stručný zápis z porady (buď opsat nebo ofotit)

Úkol č. 15
Zvolte podle vlastního uvážení firmu, u které jste zaměstnáni
a předpokládejte, že má divize na území celé republiky. Ředitel
této firmy svolává poradu ředitelů všech divizí, která se bude
konat za 14 dnů.
a) Sestavte a napište pozvánku na tuto poradu

b) Připravte formulář prezenční listiny - předepište jednotlivé
divize (cca 5) a jejich ředitele, počítejte se sloupcem na
podpis, popř. poznámku.

c) Obchodní náměstek Vaší firmy zve obchodního náměstka firmy
Rosso, sro, Mirošov, PSČ 338 43,pana ing. Jindřicha Královce
k podepsání kupní smlouvy na příští rok. Napište pozvání formou
obchodního dopisu.

Zápis z porad

- vyhotovují se v počtu nezbytně nutném, číslují se dle druhu
porady, rozmnožují se a zasílají účastníkům porady.
Zápisy se ukládají, protože jsou jediným písemným dokladem
o jednání. Musí být proto jasně formulované, pravdivé
a přehledné.

Základní druhy zápisů
1. Stručný zápis
- nejčastěji užívaný, stylizuje ho větš. vedoucí
pracovník.
- číslo zápisu
- druh porady, datum konání
- údaje o přítomných, omluvených a hostech
- program porady a stručný obsah jednotlivých bodů jednání
- uložené úkoly, jména odpovědných pracovníků, termíny splnění
úkolů
- datum a místo vyhotovení zápisu, jméno zapisovatele
- jméno a funkci pracovníka, který poradu vedl

2. podrobnější zápis - stejné náležitosti + obsáhlejší záznamy
jednotlivých bodů programu nebo doslovná znění některých
připomínek

3. Doslovný zápis - pořizuje se na zvlášť důležitých jednáních
a poradách stenograficky (stenotypistika - přepis těsnopisného
zápisu do strojového)

Evidence přítomných

Pracovníci, kteří se účastní porady, se uvádějí jmenovitě
v zápise porady. Při větším počtu účastníků se k zápisu přikládá
prezenční listina (listina přítomných).

Forma: jednoduchý formulář
Náležitosti:
- druh porady,
- datum konání

- pořadové číslo účastníka
- jméno a příjmení účastníka, pracovní funkce, podpis

Pokud se účastníci porady předem známí, předepisují se jejich
jména a funkce, účastníci se jen podepíší.

PREZENČNÍ LISTINA

z porady ...., která se konala dne ........1994
..................................................................
Ppoř. č. Jméno a příjmení Funkce Podpis


Státní zkoušky

VĚC
Státní zkoušky

Vážená paní inženýrko,

dovoluji si Vás pozvat na jednání o změnách ve zkušebním
řádu pro státní zkoušky z kancelářského psaní na stroji, které se
bude konat
ve středu 25.března 199.od 9 do 13 h

v ředitelně - 1. patro, č. dveří 16.
Připravte si připomínky k dosavadnímu zkušebnímu řádu,
případně i návrhy na jeho zkvalitnění.
Věřím, že svou účastí přispějete ke zdárnému průběhu celého
jednání.

Se srdečným pozdravem

Ing. Olga Zemlová
ředitelka

POZVÁNKA

na poradu ředitelů závodu, která se koná

24. března 1994 od 9 hod.

v Plzni, Anglického nábřeží 32,

v malé zasedací místnosti

Program

1. Zahájení - Ing. Krásný 9.00 - 9.15
2. Účtování DPH - Ing. Kamila Nová 9.15 - 10.30
3. Vymáhání pohledávek - JUDr. Jarolím 10.30 - 11.30
4. Přestávka na oběd 11.30 - 12.30
5. Evidence zásob - p. Zídková 12.30 - 13.15
6. Diskuse 13.15 - 15.00
7. Závěr - Ing. Krásný 15.00 - 15.15

Žádám ředitele všech závodů, aby umožnili svým účetním účast
na této důležité poradě.

Praha 4. března 1994

Ing. Karel Krásný v.r.
finanční ředitel

Vážená paní
Ing. Zdeňka Osvaldová
Obchodní akademie
Masarykovo náměstí 13
306 07 Plzeň

POZVÁNKA

na poradu ředitelů závodu, která se koná


24. března 1994 od 9 hod.


v Plzni, Anglického nábřeží 32,


v malé zasedací místnosti


Program



1. Zahájení - Ing. Krásný 9.00 - 9.15
2. Účtování DPH - Ing. Kamila Nová 9.15 - 10.30
3. Vymáhání pohledávek - JUDr. Jarolím 10.30 - 11.30
4. Přestávka na oběd 11.30 - 12.30
5. Evidence zásob - p. Zídková 12.30 - 13.15
6. Diskuse 13.15 - 15.00
7. Závěr - Ing. Krásný 15.00 - 15.15



Žádám ředitele všech závodů, aby umožnili svým účetním účast
na této důležité poradě.



Praha 4. března 1994


Ing. Karel Krásný v.r.
finanční ředitel










Vážená paní
Ing. Zdeňka Osvaldová
Obchodní akademie
Masarykovo náměstí 13
306 07 Plzeň

Adresy - Tituly, hodnosti - Vzorový dopis s úpravou

16. Příkaz ředitele, směrnice - vzorový dopis nebo kopie
17. Zádost o místo a inzerát
18. Pozvánka ke konkursnímu řízení
19. Výpověď
20. Zrušení pracovního poměru ve zkušební době
21. Pracovní posudek
22. Dlužní úpis, potvrzenka
23. Plná moc jednotlivce a firemní
24. Prokura - vzorový dopis (kopie)
Schéma osobního dopisu (kopie)
25. Blahopřejné dopisy - dva (k sňatku, k novému roku)
26. Děkovný dopis odstupujícímu řediteli
27. Omluvný dopis
28. Pozvánka formou osobního dopisu
29. Doporučující dopis


Vnitropodnikové písemnosti

Vedoucí pracovník musí zajistit předmět jednání, okruh účastníků,
termín porady (den, hodinu zahájení, délku trvání)

Pozvánky na porady

- náležitosti
- název fy, která poradu pořádá
- účel porady
- datum a místo konání, hodinu zahájení
- program - tj. jednotl. body jednání, příp. i s jejich časovým
rozvržením
- termín ukončení porady
- důležité poznámky pro účastníky (má-li si někdo něco připravit,
je-li zajištěno občerstvení,atd.)
- místo a datum vyhotovení
- jméno a funkci pracovníka, který poradu svolává

(Pozn.: u rozmnožených ppozvánek se za jméno uvádí zkratka
v.r., což znamená vlastní rukou - vlastnoruční podpis se pak už
neuvádí)

Forma a úprava pozvánky:
Na čistý list papíru, text jasný, stručný, důležité údaje
zvýraznit, důležitá je estetická úprava - text by měl být
rovnoměrně rozložen, dolní okraj vždy o něco větší než horní.
Na firemní dopisní předtisk - pro účastníky jiných firem - úprava
dle CSN
Jako osobní dopis - pro významné účastníky jednání

Adresy - Tituly, hodnosti - Vzorový dopis s úpravou

1. Poptávka + inzerát
2. Nabídka (odpověď na č.1)

3. Nabídka - indiv. obch. dopis na základě inzerátu + inzerát
4. Odpověď na nabídku z př. 3
5. -
6. Odvolávka a přepravní dispozice
7. Dodací list (formulář + kopie)
8. Dobrovolně - 3 přepravní doklady
9. Návěští zásilky
10. Faktura - vyplněný předtisk
11. Urgence, odpověď na urgenci
12. Reklamace, odpověď na reklamaci
13. Upomínky 1,2,3
14. Stručný zápis z porady
15. a) pozvánka na poradu - návrh formuláře
b) prezenční listina - formulář
c) pozvání na poradu jako obchodní dopis

2. upomínka

2. upomínka


Nereagovali jste na naši 1. upomínku ze dne ...., a proto Vás
znovu žádáme, abyste do 7 dnů zaplatili naši fakturu č. ... ze
dne.... na ....., která byla splatná ........ Dále
upozorňujeme, že Vám vyúčtujeme penále za každý den prodlení ve
výši 0.05% z celkové částky faktury. Pokud do stanovené doby
nezaplatíte, budeme nuceni dlužnou částku vymáhat soudně.

S pozdravem

Poslední upomínka - pokus o smír

Již dvakrát jsme Vás upomínali o zaplacení faktury č. ....
ze dne .... na Kč ...., která byla splatná dne ..... Jestliže
nezaplatíte do 3 dnů, budeme její úhradu vymáhat soudně. Zároveň
Vás upozorňujeme, že konečnou částku faktury zvyšujeme o penále
0.05% za každý den prodlení ve výši Kč ..... a upomínací výdaje
Kč ...
S pozdravem

Úkol č. 13

Jste zaměstnáni u firmy Setuza, a.s. Ústí nad Labem, jež vyrábí
a prodává rostlinné oleje a tuky, mýdla, prací prostředky
a kosmetiku. Má problémy s některými svými obchodními partnery,
kteří jsou v prodlení se zaplacením faktur. Dne 15.5.1994 máte
napsat tyto upomínky:
- 1. upomínku společnosti s ručeným omeezeným Vadim, 500 02
Hradec Králové, Velké náměstí 25, která nezaplatila fakturu č.
525/4 ze dne 15.4.1994 na 25 400,--, jež byla splatná
18.5.4.1994. Naše značka je 520/245.
- 2. upomínku a.s. Trend, 182 54 Praha 8 - Ďáblice, U Chalouopek
13, která nereagovala na 1. upomínku ze dne 28.4. 1994 na Kč 15
350,--. Splatná byla 15.4.1994, Naše značka 520/246.
Poslední upomínku s.r.o. Ovomarket, 258 01 Vlašim, Lidická 301,
která dosud nereagovala na 2 upomínky o zaplacení faktury č.
525/2 z 25.2.1994 na 18 240,--. Faktura byla splatná
11.3.1994. K celkové částce faktury připočítáváte 0.05% penále za
každý den prodlení (částku určete) a upominací výdaje Kč 7,--.
Naše značka je 520/247.

UPOMÍNKA

3. upomínka - pokud odběratel nezaplatí ani po 2. upomínce,
zasílá věřitel poslední ukpomínku označenou jako pokus o smír,
který je podmínkou pro případné soudní vymáhání dlužné částky.
V některých případech, zejména u firem chronicky neplatících,
může věřitel posílat poslední upomínku už po upomínce první.
Stylizace je velmi důrazná, stanoví se jen velmi krátká lhůta pro
zaplacení, částka faktury se zvyšuje nejen o penále, ale i o tzv.
upomínací výdaje (poštovné).
Tato upomínka se posílá doporučeně s doručenkou, aby měl věřitel
doklad, že dlužník upomínku převzal.

1. upomínka

Vážení obchodní přátelé,

jistě jste přehlédli, že naše faktura č..... z .... na Kč ....
byla splatná ... Žádáme Vás o její urychlené proplacení. Pokud
jste ji již uhradili, sdělte nám datum platby a považujte naši
upomínku za bezpředmětnou.

S pozdravem

Úkolč. 12

Napište pokud možno konkrétní příklad z praxe firmy, kterou
znáte, a nastylizujte a napište reklamaci a odpověď na ni.
Odvolací údaje zvolte dle vlastního uvážení.

2. povinnosti kupujícího: zaplatit dohodnutou cenu ve sjednanaém
termínu. Pokud je s placením v prodlení, zasílá mu dodavatel
upomínku. Většinou ve formě formuláře. V případě, že odběratel
nezaplatí po 1. upomínce, dodavatel posílá 2., případně i 3.
upomínku.

UPOMÍNKA
je písemnost, kterou žádá dodavatel odběratele, aby uhradil
fakturu, která již byla splatná. Posílá se doporučeně.

1. upomínka je stylizovaná jednoduše, věcně a velmi slušně,
prodávající v předpokládá, že jeho obchodní partner již
mezitím zaplatil.
2. upomínka se posílá v případě, že dlužník fakturovanou částku
neuhradil ani v dodatečném termínu. Bývá stylizovaná už bez
zdvořilostních frází, často i bez oslovení.

Př: Reklamace oken

Reklamace oken

S politováním musíme konstatovat, že ani Vaše další dodávka
oken na 3. čtvrtletí 1993 podle potvrzené kupní smlouvy
č...nebyla v pořádku. Při kontrole zásilky jsme zjistili, že ze
40 oken rozměru 90/160 cm jich 10 nemá základní nátěr. Žádáme
o okamžité dodání oken ve smluveném provedení. Současně Vás
upozorňujeme, že při další vadné dodávce odstoupíme od kupní
smlouvy, neboť jste již podruhé porušili podstatným způsobem.

Čekáme na Vaše vysvětlení.

S pozdravem

Protokol o vadách

Odpověď na reklamaci

Vážení obchodní přátelé,

velice nás mrzí,že jsme již podruhé porušili kupní smlouvu.
Celou záležitost s dodávkou oken na 3. čtvrtletí 1993 podle kupní
smlouvy č..... jsme podrobně prošetřili a viníka jsme potrestali.
Již zítra Vám dovezeme 10 oken rozměru 90/160 cm se základním
nátěrem a vadná okna odvezeme.
Ujišťujeme Vás, že s dalšími našimi dodávkami budete
naprosto spokojeni. Ještě jednou se omlouváme a věříme, že se
naše dobré obchodní vztahy opět obnoví.

Se srdečným pozdravem

Př: Reklamace oken

Reklamace oken


S politováním musíme konstatovat, že ani Vaše další dodávka
oken na 3. čtvrtletí 1993 podle potvrzené kupní smlouvy
č...nebyla v pořádku. Při kontrole zásilky jsme zjistili, že ze
40 oken rozměru 90/160 cm jich 10 nemá základní nátěr. Žádáme
o okamžité dodání oken ve smluveném provedení. Současně Vás
upozorňujeme, že při další vadné dodávce odstoupíme od kupní
smlouvy, neboť jste již podruhé porušili podstatným způsobem.


Čekáme na Vaše vysvětlení.


S pozdravem



Protokol o vadách



Odpověď na reklamaci



Vážení obchodní přátelé,


velice nás mrzí,že jsme již podruhé porušili kupní smlouvu.
Celou záležitost s dodávkou oken na 3. čtvrtletí 1993 podle kupní
smlouvy č..... jsme podrobně prošetřili a viníka jsme potrestali.
Již zítra Vám dovezeme 10 oken rozměru 90/160 cm se základním
nátěrem a vadná okna odvezeme.
Ujišťujeme Vás, že s dalšími našimi dodávkami budete
naprosto spokojeni. Ještě jednou se omlouváme a věříme, že se
naše dobré obchodní vztahy opět obnoví.

Se srdečným pozdravem

URGENCE

Věříme, že uděláte vše pro to, aby se naše dosud dobré
obchodní vztahy nenarušily,

S pozdravem

Vážení obchodní přátelé,

velice se omlouváme za prodlení s dodávku koksu "ořech 2"
podle potvrzené objednávky č. ..... ze 4.5.1994.
Začátkem července se nám totiž porouchala třídička a její
oprava se nečekaně prodloužila, s čímž jsme v žádném případě
nepočítali. Vaši zásilku jsme dnes vyexpedovali a naložili jako
vagonovou zásilku ve vagonu č. 78 65 09 15. do stanice Plzeň.
Věříme, že budete s kvalitou koksu spokojeni a ubezpečujeme Vás,
že další dodávky budeme odesílat vždy v dohodnutých termínech.

Se srdečným pozdravem

Dodací list č. 679/8

Úkol

Nastylizujte a napište formou individuálních obchodních dopisů
urgenci a odpověď na ni. Údaje o firmách, zboží a důvodech
prodlení zvolte dle vlastního uvážení nebo na základě konkrétního
příkladu z praxe.

REKLAMACE
Odběratel musí zásilku zboží zkontrolovat, zda souhlasí
s potvrzenou kupní smlouvou a dodacím listem. Kontroluje se
především množství, druh, jakost, provedení, případně obal. Pokud
zjistí závady, je povinen sepsat protokol o vadách. Ten je pak
podkladem pro uplatnění reklamace a spolu s se zasílá
dodavateli.

Obsah reklamace
- popis zjištěných závad a odvolání na příslušnéí doklady (kupní
smlouvu, přepravní doklad, dodací list),
- návrh řešeení podle druhu závady, např.: dodání náhradního
zboží za vadné, dodání chybějícího množství, odstranění vad
opravou, slevu z ceny, odstoupení od smlouvy, byla-li porušena
podstatným způsobem
- protokol o vadách

Na reklamaci musí prodávající neprodleně odpovědět, vysvětlit
příčiny závady a vyjádřit se k návrhu řešení kupujícího.

Povinnosti prodávajícího:

- dodat zboží v množství, jakosti a provedení, jež určuje kupní
smlouva, zabalit zboží a opatřit ho pro přepravu tak, aby se
nepoškodilo.
Pokud prodávající nedodrží tyto podmínky, má kupující právo na
reklamaci.

Podle obchodního zákoníku se rozlišuje porušení kupní smlouvy
podstatným způsobem (vymezí se v kupní smlouvě) nebo nepodstatným
způsobem. Jedině při podstatném porušení kupní smlouvy
kupující nebo prodávající právo od smlouvy odstoupit.

URGENCE
je písemnost, ve které odběratel upozorňuje dodavatele, že je
s dodávkou zboží v prodlení. Píše se buď jako individuální
obchodní dopis nebo jako formulář. Někdy se nejdřív oznamují
telefonicky a dopisem se pak potvrzují.

Obsah urgence:

- úvod - zdvořilostní fráze, např. zmínka o dosavadní dobré
spolupráci
- důvod nespokojenosti - jaké zboží a podle které (číslo)
smlouvy, objednávky či odvolávky nebylo včas dodáno, problémy,
které kupujícímu z prodlení vznikly,
- žádost o urychlené plnění - stanovení termínu
- upozornění na sankce (penále z prodlení, odstoupení od smlouvy,
pokud jde o podstatné porušení smlouvy),
- závěr - např. vyjádření přesvědčení, že šlo o výjimkku.

Na oprávněnou urgenci musí dodavatel odpovědět. Je vhodné uvést
omluvu, vysvětlit příčiny zdržení, oznámit datum odeslání zásilky
a ujistit odběratele o další dobré spolupráci.

URGENCE
Dosud jsme byli vždy spokojeni s Vaší přesností v plnění
uzavřených kupních smluv. Nemile nás tedy překvapilo, že jste nám
dosud nedodali 30 t koksu "ořech 2" podle potvrzené objednávky č.
289/15 ze dne 4.5.1994. Naši zákazníci mají o zlevněný koks velký
zájem, a proto Vás žádáme o urychlené dodání do 5 dnů. Pokud
tento termín nedodržíte, budeme nuceni od kupní smlouvy
odstoupit.

Návěští

Věc
Návěští


Potvrzujeme dnešní telefonické návěští tohoto znění:

Dnes, tj. 10.11.1994 jsme Vám odeslali drahou do stanice Beroun 20 rolí skelné vaty Rotaflex 30 mm a do stanice Zdice 30 rolí skelné vaty Rotaflex 40 mm. Příchod zásilky oznámí železniční stanice v Berouně a Zdicích na Vaše telefonní číslo 02-322205.

S pozdravem

Písemnosti při neplnění kupních smluv

Povinnosti prodávajícího:
- dodat v termínu dohodnutém v kupní smlouvě a předat mu doklady,
které se k tomuto zboží vztahují (dodací list)
Pokud prodávající tyto podmínky nesplní, kupující právo
nedodané zboží nebo neodeslané doklady urgovat - píše
prodávajícímu urgenci.

Úkoly č. 6 a 7:

BENEFIT, a.s., 140 01 Praha 4, Javorského 10

UNION, a.s.
Lesní 125
417 03 Dubí u Teplic

Věc
Odvolávka a přepravní dispozice

Na základě dohody v kupní smlouvě 15/93 na rok 1994 zpřesňujeme dodávku skelné vaty Rotaflex na 4. čtvrtletí roku 1994. Žádáme Vás, abyste poslali drahou jako vagónovou zásilku:
- 20 rolí skelné vaty Rotaflex síly 30 mm na stavbu v Berouně, Pražská 25, železniční stanice Beroun,
- 30 rolí skelné vaty Rotaflex síly 40 mm na stavbu ve Zdicích, Nádražní 15, železniční stanice Zdice.
S pozdravem
ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
³ ³
³ ³
³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁ

.....................
Jan Holota
vedoucí odbytu

BENEFIT, a.s., 140 01 Praha 4, Javorského 1

UNION, a.s.
Lesní 125
417 03 Dubí u Teplic


Odvolávka a přepravní dispozice

Věc
Odvolávka a přepravní dispozice

Na základě dohody v kupní smlouvě č. 524/92 na rok 1993 zpřesňujeme dodávku cihel na 1. čtvrtletí 1993. Žádáme Vás, abyste poslali drahou jako vagónovou zásilku:
- 30 000 ks cihel CDKL 29 x 24 x 11.3 cm na adresu našeho závodu 05 ve Stodě, železniční stanice Stoda a
- 10 000 ks cihel CDM 24 x 11.5 x 11.3 cm na adresu našeho závodu 06 v Přešticích, železniční stanice Přeštice.
Zprávu o odeslání obou zásilek faxujte na č. 019/28 65 13 v den předání zásilky k přepravě.

S pozdravem

Benefit
akciová společnost
Javorského 10

140 01 Praha 4

Věc
Návěští

Potvrzujeme naše dnešní telefonické návěští tohoto znění:

Dnes, tj. 15.4.1993, jsme Vám odeslali drahou jako spěšninu do stanice Beroun 20 rolí skelné vaty Rotaflex 30 mm. Příchod zásilky oznámí železniční stanice Beroun na Vaše telefonní číslo 0311/24 56.

S pozdravem

Úhrada faktury

Povinností odběratele je dodávku zboží převzít a uhradit fakturovanou částku ve stanoveném termínu (pokud dodávka souhlasí s dodacím listem a faktura je bez závad)
Způsob úhrady faktury je předem dohodnut v kupní smlouvě nebo v objednávce. Nejčastěji jde o bezhotovostní platbu formou příkazu k úhradě, v případě malých částek je možno platit poštovní poukázkou.
Příkaz k úhradě je tiskopis, který dávají peněžní ústavy. Musí být vyplněn přesně (bez opravování), opatřené razítkem a podpisy podle podpisového vzoru, který je uložen v peněžním ústavu.
Tiskopis je buď na úhradu 1 faktury formát 1/3 A4, nebo k úhradě několika faktur - hromadný příkaz k úhradě - formát 2/3 A4.

Úkol č.6
Jste zaměstnáni u stavební firmy BENEFIT, a.s., 140 01 Praha 4, Javorského 10, která uzavřela kupní smlouvu č. 15/93 na r. 94 s a.s. UNION, 417 03 Dubí u Teplic, Lesní 125. Budete čtvrtletně nakupovat skelnou vatu Rotaflex jako tepelnou zvukovou izolaci. Její množství, místo určení, způsob dopravy a železniční stanici máte oznámit Unionu vždy 10 dnů před začátkem čtvrtletí.
Vypracujte odvolávku a přepravní dispozici na 4. čtvrtletí r. 94 na základě těchto údajů:
Prodávající má poslat drahou jako vozovou zásilku
- 20 rolí skelné vaty Rotaflex síly 30 mm na stavbu v Berouně, Pražská 25, železniční stanice Beroun
- 30 rolí skelné vaty Rotaflex síly 40 mm na stavbu ve Zdicích, Nádražní 15, železniční stanice Zdice.
Zprávu o vypravení obou zásilek chcete oznámit telefonicky na číslo 02-322205. Odvolací údaje zvolte podle vlastního uvážení.

Úkol č. 7

Jste zaměstnáni u firmy Mikrotechna Týn nad Vltavou. Vyhotovte fakturu za dodávku 200 ks bezpečnostních zámků BAS (objednávka př.č. 5), které jste odeslali poštou (poštovní průvodka př.č.10c)
- Mikrotechna má IČO 42154760, DIČ 007-7823903234, účet číslo 789 005-161/0600 u Agrobanky Praha.
- Faktura bude mít č. 5941192, konst. symbol 0008.
- Určete formu úhrady.
- Bezpečnostní zámky byly odeslány 23.11.93, máte povinnost fakturovat do 3 dnů.
- Lhůta splatnosti faktury je 14 dnů.
- Cena jednoho zámku bez DPH (po odečtení 10% slevy) je Kč 139,--.
- Sazba DPH je 23%, tj. Kč 32,-- (zaokrouhleno na celé Kč).
- Do fakturované částky započtěte také částku poštovného za odesílání balíků (jako položku poštovné).

doporučeně

Cihelna a panelárna
akciová společnost
411 17 Libochovice

VAS DOPIS ZNACKY/ZE DNE nase ZNACKA VYRIZUJE/LINKA KARVINÁ
- 010/25/92 Kučerová 12.12.1992

NÁVĚŠTÍ ZÁSILKY - AVÍZO

Při dodávkách většího množství zboží odesílaného drahou je prodávající povinen dle dohody v kupní smlouvě (objednávce) kupujícímu co nejrychlejším způsobem oznámit jeho naložení do vagónu tzv. návěštím neboli avízem.
Návěští žádá kupující proto, aby si mohl zboží z nádraží včas odvést, připravit skladovací prostory ap.
Náležitosti návěští:
- datum vypravení zásilky (naložení)
- místo určení (železniční stanice)
- číslo vagónu
- popis zásilky, její množství, druh obalu.

Návěští se posílá faxem, dálnopisem, telefonicky (potřeba potvrzení doporučeným dopisem).

FAKTURA
Ihned po odeslání zásilky vystavuje dodavatel fakturu na
jednotném tiskopisu.
Náležitosti faktury
- údaje nutné pro zaplacení faktury a zúčtování DPH
(název firmy dodavatele a odběratele, jejich IČO a DIČ, peněžní ústav a číslo účtu prodávajícího a číslo faktury, den jejího vystavení, konstantní symbol, splatnost faktury a formy její úhrady, cena bez DPH, sazba DPH, DPH celkem zaokrouhlená na celé desetihaléře nahoru + celková fakturovaná částka.
- údaje o zásilce (příjemce zásilky, způsob dopravy, místo určení,popis zásilky, množství)